Az optimizmus azt jelenti valójában, hogy megválasztjuk, hogyan látjuk a világot, arra törekedve általa, hogy a helyzet pozitív oldalát lássuk. A pozitív gondolkodásról beszélgettünk ebben a hónapban a gyerekekkel, hogy meglássák milyen megoldások, gondolatok tehetik jobbá nézeteinket. Mit tehetünk nap, mint nap azért, hogy a lehető legtöbbet hozhassuk ki belőle.
Az 1-2. évfolyam tanulói megtudhatták „A nyúl ès a medve” című mese feldolgozásából, hogy a nyulat minden idegesíti, a harkály kopácsolása, de a teknős unalmas csendessége is. A medve szeretné megnyugtatni barátját, a nyuszit. A világot, a körülöttünk lévő dolgokat nem tudjuk megváltoztatni, de a gondolatainkat igen. Próbáld meg mindenben a jót keresni! -tanítgatja a medve a nyulat. A gyerekek a mesehősökhöz hasonlóan cselekedtek. Felvették az optimista szemüveget és megpróbálták meglátni a mindennapi nehézségekben a jót. Mit tegyünk, ha idegesít a tesó, ha nem kapunk elég figyelmet…stb.
Az optimizmus gyakorlása során a mozgás sem maradhat ki a mindennapjainkból. Túra keretein belül erősítettük önbizalmunkat és fejlődési szemléletmódú nyújtásban is volt részünk. Ha erős és rugalmas a testünk, az segít az elménknek is abban, hogy nagyobb erőfeszítést tegyen, és rugalmasan vegye a kihívásokat.
A felső tagozat boldogságóra keretein belül a témát számos formában dolgozhatták fel a tanulók. A ppt. készítésben már nagy gyakorlattal rendelkeznek, és jobbnál jobb bemutatókon keresztül ismertették gondolataikat, miután közösen körbejárták e fontos témakört. Nagyon élvezték a ppt. készítést és odaadóan, lelkesen készítették a diasorokat a gyerekek a bohócdoktorokról, a hahota klubról és a nevetésterápiákról is.