A harmadikosok irodalmi órán Szabó T. Anna versét és Tompa Mihály meséjét olvasták el a pitypangról. Beszélgettek a vers és a próza közötti különbségekről és arról, hogy kiben milyen képek születnek az irodalmi szöveg hatására. Aztán mindenki létrehozta saját virágtündérét az OpenAI segítségével. Megtanulták mennyire fontos megfelelő promptokat adni a mesterséges intelligenciának, hogy az elképzelésüket hűen tükrözze az eredmény. A gyerekek nagyon élvezték a folyamatot, nagyon részletes utasításokat adtak, amit a képek is igazolnak.
A mesterséges intelligencia korában új kompetenciák elsajátítására van szükség az iskolában. A kérdésfeltevés fontossága, a helyes utasítások adása, a kritikai gondolkodás nagyon fontos tényezők ahhoz, hogy az AI ne vegye át az irányítást. Fontos, hogy a gyerekeket megtanulják, hogyan tudják saját magukat fejleszteni általa, hogyan tudnak kritikus, etikus, felelősségteljes felhasználók és gondolkodók lenni.