A rendszergondolkodás az élelmiszeripar példáján keresztül
A Világ Legnagyobb Tanóráján az alsó tagozatos tanulók a vásárlási szokásokról beszélgettek. Megosztották egymással, hogy mit szoktak a szüleikkel vásárolni hétvégén, illetve mit hoztak aznap uzsonnára. Ezt követően közösen kategorizálták az élelmiszereket, mint például zöldségek, gyümölcsök, tejtermékek, húsfélék és édességek. Minden kategóriához kis táblákat készítettek, és a megadott élelmiszerképeket a megfelelő helyekre helyezték el. A tevékenységeken a gyerekek aktívan részt vettek, és megtanulták a különböző élelmiszercsoportok közötti különbségeket. Az óra jó hangulatban telt, és sikeresen fejlesztette a diákok együttműködési és rendszerezési képességeit.
A felső tagozatos diákokkal a vásárlási preferenciáikat beszéltük meg, különösen azt, hogy inkább nagy üzletekben vagy piacokon vásárolnak, és miért ezeket részesítik előnyben. Megismerték az “élelmiszer-kilométer” fogalmát, amely azt mutatja, hogy egy élelmiszer milyen távolságot tett meg, mielőtt a vásárlóhoz jutott. Ezt követően kiosztott élelmiszerek esetében földrajzi atlasz segítségével kiszámolták, hogy hány kilométert utaztak az adott termékek lakóhelyükhöz. Az óra végén gondolattérképet készítettek arról, hogy miért előnyös hazai élelmiszert vásárolni, és az ehhez kapcsolódó környezeti, gazdasági és egészségügyi szempontokat is megvitattuk.