Szabadidős tevékenységek fejlesztése Markaz községben
- a kedvezményezett neve: Hatvani Tankerületi Központ
- a projekt azonosító száma: EFOP-1.3.9-17-2017-00025
- a projekt tervezett befejezési dátuma: 2019.11.30.
- a szerződött támogatás összege: 29.999.995 Ft
- a támogatás mértéke (%-ban): 100%
A projekt tartalma:
A támogatást a Hatvani Tankerületi Központ kapta a Markazi Várvölgye Általános Iskola vezetésével megvalósítandó projekt megvalósítására.
Konzorciumi partnerünk a Markazi Iskoláért Alapítvány, amelynek célja a közösségi élet, a tanulás, felzárkóztatás, tehetséggondozás feltételeinek javítása.
Projektünk célja Markaz településen az általános iskola, mint elsődleges közösségszervező szereplő vezetésével egy olyan partnerség működtetése, amely növeli a településen elérhető közösségi programok számát. A közös tevékenységeken keresztül a tanulók mellett a település egész közösségének támogatást nyújt az egész életen át tartó tanulásban való részvételhez, az informális és nem formális tanulási alkalmakon keresztül hozzájárul a tanulói sikeresség, a munkaerő-piaci kompetenciák megszerzéséhez, elmélyítéséhez. Célunk még a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók kompetenciáinak fejlesztése, a lemorzsolódás megelőzése. Szintén célunk az önkéntes tevékenységet végzők számának növelése.
A célokat komplex szolgáltatás nyújtásával, számos területet – művészeti ágak, sport, kultúra, hagyományőrzés, kompetenciafejlesztés, egészséges életmódra nevelés, környezeti felelősségvállalás – felölelő foglalkozások, rendezvények, kirándulások megvalósításával tervezzük elérni.
A kötelezően megvalósítandó tevékenységek közül hét tevékenységgel kapcsolatban valósítunk meg programokat:
- Művészeti ágakhoz köthető tevékenységek: Klasszikus tánc, Filmklub, Dráma-játék klub, Dráma-klub, Színház-túra, Barkácskuckó
- Sporttevékenységek: Labdarúgó torna, Síoktatás, Aerobic és kézilabda foglalkozások
- Hagyományőrző tevékenységek: Íjászat, Jeles napok
- Tanórán kívüli kompetenciafejlesztés: Váltsuk meg a világot
- Egészséges életmódra neveléshez köthető tevékenység: Prevenciós foglalkozások:
8.Természetismerethez, környezeti felelősségvállaláshoz köthető tevékenység: Elsősegélynyújtó tanfolyam
A projekt egyik célcsoportja az iskola 6-14 éves korú tanulói, valamint a település középiskolás korú lakossága, akik többsége az iskola tanulója volt. Célcsoportunkba tartoznak a tanulók szülei, családtagjai, rokonsága, valamint Markaz település teljes lakossága.
A projekt eredményeképp növekszik a Markaz településen elérhető, az egész életen át tartó tanuláshoz kapcsolódó informális és nem formális tanulási lehetőségek, továbbá közösségi programok száma és választéka, erősödik a településen élők – különösen a fiatalok és a fiatal felnőttek – társadalmi aktivitása, valamint növekedik az önkéntes tevékenységet végzők száma, ezáltal erősödik a vidék helyben megtartó ereje, a tartós elvándorlással szembeni védekezőképessége.
A projekt során kialakított együttműködésekkel hozzájárulunk az iskola, a civil és egyházi szervezetek, csoportok, közösségek továbbá a helyi gazdasági szereplők együttműködő képességének és a társadalom felé történő nyitásának növeléséhez.
A szabadidő hasznos, szervezett, nevelési-oktatási folyamatokban integrált eltöltése segíti a fiatalok képességeinek további kibontakoztatását, ezzel a munkaerőpiacra lépéshez kapcsolódó sokirányú felkészítését, illetve az iskolai lemorzsolódás csökkentését.
A projektről részletesebben:
http://altisk-markaz.edu.hu/efop-palyazat/
EFOP-1.3.9-17-2017-00025 azonosítószámmal nyilvántartott támogatási kérelmét az Emberi Erőforrások
minisztériuma vezetője
29.999.995 Ft
ö s s z e g ű t á m o g a t á s r a é r d e m e s n e k í t é l t e, a z a l á b b i a k s z e r i n t :
Az EFOP-1.3.9-17-2017-00025 azonosító számmal nyilvántartott támogatási kérelem támogatásra kerül.
A Markazi Várvölgye Általános Iskola vezetésével megvalósuló közösségszervező tevékenységeken keresztül, a tanulók mellett a település egész közösségének támogatást nyújt az egészéleten át tartó tanulásban való részvételhez, az informális és nem formális tanulási alkalmakon keresztül, hozzájárul a tanulói sikeresség, a munkaerő-piaci kompetenciák megszerzéséhez, elmélyítéséhez.